torsdag 4 februari 2010

uppdatering,,,

Ny utformad projekt plan:

Just nu ligger jag lite efter min projektplan, det var tänkt att jag skulle börja titta på vilken programvara/tjänst jag skulle använda runt jul, och att jag skulle ha större urvalsprocess av vad jag skulle använda. Detta har jag fått skippa, i mån av tidsbrist, istället har jag läst test och feedback om de olika möjligheterna. Det jag har kommit fram till är att jag ska testa både pixopolis och blurp, en fördel med båda dessa är att jag kan skapa min fotobok i indesign, efter klara mallar som de har.

Det störst problemet jag har är hur jag ska bygga upp fotoboken, för om jag bara har en massa bilder utan ordning kommer fotoboken att bli tråkig! Innan hade jag tänkt bygga upp den efter natur, stad och egen skapat ljus. Sen blev det till att dela upp det i endast stads miljö med Naturligt och konstgjort ljus. Men problemet är att jag saknar bilder med naturligt ljus. Men jag får nog dela upp den i andra slags avsnitt kanske vad det är på bilderna. Som under gatulycktorna m.m.

Just nu önskar jag att jag bodde i en större stad, så jag har lite mer variation och val möjligheter till mina bilder. Men det får jag skapa under dessa veckor, genom att utnyttja mitt tågkort. Dock är det inte jätte säkert att släpa runt på en kamera, helt öppet när det är mörkt ute. Det är vad som gör mig lite osäker på att springa runt när det är mörkt, sen är det ju alltid ett problem att ta sig hem.

Men jag har verkligen lärt mig vilka problem som uppstår än så länge, nu får vi se hur jag ska lyckas uppdela min fotobok på ett intressant sätt. Men också vad jag kommer lära mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar